söndag 29 november 2009

FUDGE...och tända ljus....

Har precis kokat jul "fudge" de blev jättefina..Måste bara "gömma" dem för "Gubben" *fniss* Han är galen i dem...men det är ju klart att får smaka (lite):)

Ja, nu är marken vit här..det kom lite snö igårkväll,det blev så vackert ute!FrostySå visst blev det 1:a advent stämmning här..tända ljus m.m.!.
Från det ena till det andra...jag har tappat min matlust..p.g.a. att jag äter penicillin..det brukar bli så för mig..så nu lär jag gå ner några kilon..och det kan ju samtidigt vara bra,så här inför all mat nu i Jul:)

Jobbar då imorgon,och fram till torsdagsmorgon men sen..Tjoho..är jag ledig i hela sex dagar...underbart...fast jag kommer att jobba hela långa Julhelgen samt nyårshelgen..jaja det går det med!

"Kvinnors styrka!..kommer ofta från många små tyngder...(läste jag någonstans) och det stämmer faktiskt..*L*

Ha en trevlig kväll.......








5 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Aha redan i farten?Ja göm dem men
    det vore synd óm din sambo åt upp
    dem annars får du göra en sats till.
    Vet du jag tänkte på en sak,man kunde
    lägga dem i smör papper och sedan göra smällkarameller och hänga i granen,du har
    ju rätt många barn omkring dej.

    Tack ja är den inte fin,det är Kojiki
    som har överraskat mej igen.
    Hur mår du idag bättre hoppas jag.
    Jag önskar dej en trevlig 1:a Advent.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Ja,jag mår faktiskt bättre idag..:)Men iår så blir det inga barn här..alla far ju utomlands över Jul och Nyår..därför har jag s.k. Julmidag här den 5/12 för alla vi blir då runt 18 19 personer..men finns det Hjärterum ,så finns det "stjärterum" eller hur? Så vi bryr oss inte om någon gran..jag har ju så många Tomtar och olika belysningar ändå,så det får räcka,sen jobbar jag ju som jag skrev om ..nu ska vi äta middag ..R ropar..ha det gott många kramar...!

    SvaraRadera
  3. Du kan ju göra smällkarameller, som Agath föreslog och låta barnen ha julgransplundring hos dig! Jättekul! =)

    SvaraRadera
  4. Tokfia..inte ska man ha Fudge i något papper heller ..NEJ de ska vara i en fin skål så att de syns...så det så ..sen är mina barnbarn för stora för julgransplundring ,ja förutom Nike då..:)

    SvaraRadera
  5. Sen så är det minst 10 år sedan jag hade en Julgran..

    SvaraRadera