tisdag 10 november 2009

Tidigt tidigt

Tidig kall morgon,nja , inte alls så kallt egentligen, Det är väl bara det ,att man är lite "hurven" denna tid på dygnet..:)
Kan inte alls förrstå,??? Varför jag ska vakna denna "okristliga" tid??? har bara sovit runt fyra timmar inatt..

Snön lyser med sin frånvaro..lika bra är väl det..! gubben orkar ju inte skotta ändå,utan det får jag "leja" bort...Nu är det dags för Frukost.."hojtar" han från köket :) Havergrynsgröt och mackor med kokta ägg på det blir gott ..! sen Kaffe så klart..!

Ha ...det...!

"Man ska se det negativa..så positivt,som möjligt!

7 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    Vilken ordentlig frukost,lät gott. Själv sitter jag med en andra kopp kaffe.

    Ha en fin Tisdag!

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  2. Jag har ett nytt "måste" på mitt julbord. Halländsk långkål! Åhhh det är så himla gott. Den "gifter" sig med skinkan i munnen så att allt smälter ihop. Mmmmmmmmmmmmmums!
    Man repar grönkålsbladen så att man får bort nerven. Sedan kokar man den i skinkspadet. Jag ugnsbakar ju min skinka, men det spadet är ju bara lite mer koncentrerat. Salta ev. i så fall ytterst lite och så lite vitpeppar.
    krama ur vätskan ur kålen och stek den sedan i smör. Häll på riktig grädde och aningens sirap. Koka ihop till en stuvning. Det är bland det godaste jag ätit!

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva den lilla detaljen att man förstås ska grovhacka grönkålen efter att man kramat ur vöätskan. Och skippa saltet helt ock hållet, för skinkspadet (outspätt) är ju ganska salt. =)

    SvaraRadera
  4. Hej Mary-Louise!
    Och jag har bara ätit mackor ägg och kaffe,
    jag fick ju byrta dagen från igår jag missade ju min tablett.....
    Ja jag ska försöka.
    Jag önskar dej en bra
    tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Fuschia..vet du..varje morgon så äter vi numer en stadig frukost. man mår ju så Himla gott på den ..men jag äter ingen lunch utan bara middag sen ...ha det gott kramar..!:9

    SvaraRadera
  6. Lia..det var lite mycket det där *skratt* men jag ska skriva av det..och testa..ha det ..

    SvaraRadera
  7. Agath...ägg och mackor är perfekt till frukost..Kaffe förståss.. Förargligt,när man missar sin Tablett..inte bra alls,har hänt mig med ..Ha det fint iväll är det dr. Hourse.m.m. Kramar!

    SvaraRadera