söndag 15 november 2009

Dimma och regn..

Dimmigt och bara regn..usch,sicket väder..!! Det var ju så vackert med lite snö på marken! men ,men ,det kommer väl mera ,så småningom..!

Det är inge kul att ta kort ute heller ,när det är så här grått,får vänta tills solen kommer tillbaka..!

Nu blir det nattjobb, blandat med kursdagar hela kommande vecka.! så veckan lär nog bli "tjock".men det ska nog gå bra..

Ja, nu är det bara två veckor kvar till 1:a advent.. jag gillar advent..tända ljus .m.m. har igår köpt den senaste jul c:dn av Lasse Berghagen,har inte lyssnat på den än..men på 1:a Advent så ska jag spela upp den ..och e.v. sjunga med ..*skratt* jag älskar ju att sjunga..! Singer 2
.

Den 2.a advent ,så ska barn och barnbarn hit på Julbord.. Ham ja ,på lördag den 5/12
,

vi blir då runt 18-19 personer här.. visst blir det trångt..men de får ta det som det är..! :)
Jag tänker då göra ett Riktigt gammeldags Julbord .ja kanske blandat med lite nytt oxå (för barnbarnens skull då)
Varför jag drar på mig ett sådant jobb ,,kan man ju undra??? Jo det är så att "Gubbens" dotter med familj,(de är 7 personer) ska åka till Maimi i USA den 14/12..blir borta i 4 veckor..! Statue Of Liberty

Mina döttrar med familj /de är 11 personer sammanlagt, samt min X,man.de ska till Cran Canaria Salto Del Angel Jul och nyår blir borta i tre veckor.. Ja det är X.et som bjuder dem..! så jag och "Gubben" blir helt ensamma här.fast jag jobbar ju hela Julhelgen förståss.. "Gubben" tycker det är sååå skönt..hihihi!

Därför så blir det Julbord här.....i förväg..! Ja så blir det detta år...fast visst kommer jag att sakna "ungarna" och våra traditioner..runt Jul.. men det blir ju inga Julklappar förståss.. så där sparar man ju en slant..:)

Nu börjar "kaffetarmen" att pocka på :)..bästa att ta sig en kopp...ha det gott...see you..!

"Det är inte säkert att man har rätt...bara för att man är arg!!!"



2 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Haha kunde somna till en sådan actionfilm,men
    du hade kanske inte ljudet på?
    Är det inte typiskt att något är sönder jag menar videon eller DVD:n vid sådana tillfällen.
    Men den gick ju på 4:an tror du inte den går igen?
    Så det är jobb idag,du hade ju behövt vara ledig
    så stessande som dina gardiner gjorde dej*fniss*
    Tur du hittade dem i alla fall.Jaha så nu ska du på kurs,du har väl din bärbara med dej,jag menar det finns väl alltid någon spilltid*ler*
    Jag öskar dej en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Nädu någon "s.k."spilltid" finns icke,när vi har våra kurser..De är såå Komprimerad,så det är inte klokt..man är helt tom i huvudet när de dagarna är slut..*L* Ja du ser så tokigt jag har det runt omkring mig "gardiner" borta...för att sen komma fram på det mest konstiga stället m.m.*skratt* Vet du jag somnade ju före filmen hade börjat..*fniss* ha det fint min vän kramar..!

    SvaraRadera