fredag 6 november 2009

Snö..???? Vaddå???

Vaddå?? snö??? Lapphandskarna blev till slut ett "jätte" plask..ös regn..och en dlävulsk dimma..huuuga!..gilar inte alls detta väder Usch....Nä..skit i vädret nu,huvudsaken är ju att vi måt någorlunda bra..eller hur?...Är nu lite trött efter en "jäkligt" jobbig vecka.ska sova ut imorgon, sen tar jag och min "gubbe" ner vår hund (Mozart) till vår tvättstuga.. för att sätta honom i badkaret,...Jodå, det gillar "vovsen" han ska bli shamponerad och borstad och bli såå fin.. klippa hans klor m.m. Sen skas ni se en hund som "Faktiskt" skrattar!!!

Efter allt detta är gjort (efter c:a två timmar) så då har JAG min tid...så det så!!!

Ha en fin helg ... "man ska till var på pauserna i livet,,,de behövs."

9 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Vid denna tiden förbytts det ofta.
    regn och snö snö och regn,precis som på våren bara att det är ljusare då.
    Jag önskar dej en fin helg också.
    Nej det är ungefär som i går.
    Ha det gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Visst är det jobbigt med långhårig stor hund nu när det mest är lera och kladd. Vår Jocke står och skrapar på dörren när vi duschar,han älskar också vatten.

    Nu ser vi fram mot Advent om vädret fortsätter så här,så man får sätta upp ljusstakar & stjärnor som lyser upp i allt det mörka.

    Vi önskar dig en lugn och skön helg!

    Kram från Suss & Bröderna Bus

    SvaraRadera
  3. Hej Agaht.. Visst är det så ..men lite ovaligt,här uppe,om .och när, det kommer snö,så brukar den ligga kvar iallafall denna tid på året.så därför är det konstigt! Vi brukar ju ha härliga Vintrar föra Jul.till motsatsen till er i Söder.:) men oki, det är som,det är..vädret "rår" vi ju inte över ,,eller hur?? jag önskar dig en fin hekg..kramar ..

    SvaraRadera
  4. ""ops"Så mycket stavfel.. jag är kanske för snabb på tangenterna??..usch...*skrattT"

    SvaraRadera
  5. Tjena Fuschia..Ja visst är det Härligt med en stor Hund.:) men man måste ju bara duscha eller bada denne store "jycke" emellanåt,eller hur? Ja vi har tur ..att Mozart också ÄLSKAR att bada..annars så tror jag nog att jag har blivit " galen" *skratt'..Men vet du, att Hundschampot, gick på 145:- sanslöst ..eller hur? Men oki då ..jag tar det ändå för det ska visst vara såååå bra..HMM.?? Hoppas ni har det fint denna helg..Krama om "killarna" (tussarna) från mig.. Jo du.....vad har dina killar för intressen???

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Vill helst inte gå in på det här.
    Hoppas du förstår.
    Jag önskar dej en trevlig lördag.


    PS:Läste du att min son kanske ska skaffa sig jobb uppe i Dalarna?
    Skrev det till Starry-eyes...
    Jag vet inte om de kommer närmare eller det blir längre till dem där de bor.DS:
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Nä, det har jag inte hunnit läsa än ..men jag ska..ha det gott kram!

    SvaraRadera
  8. Mary-Louise!
    Jag förstår vad du säger,och jag har
    skrivit till dej.Jag har alltså skicka ett mejl.Bara ett kort sådant.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Oki Agath..ja förstår Ska läsa nu!

    SvaraRadera