söndag 25 oktober 2009

"Spiritism"vara eller inte vara??

Godmorgon ,på er..! Ja.här sitter jag och får köra "pekfinger valsen" har fortfarande så ont i båda FINGRARNA..ett på vaje hand..jag har precis lagt om nytt förband ..

Nåväl..jag läste här på blogger ..om vi ska tro på andar eller liknande..Ja..vad säger man..klart att det finns ..något som vi inte kan förklara..det beror ju på hur "öppen" vi är i vårt sinne ...vi har ju sex sinnen..och det sjätte sinnet ligger, liksom vilande i "träda" Det går att öva upp...och träna sig till att vara "Medial" men jag tror absolut icke på att ett s.k. medium,ska kunna förmedla något till mig från en död släktning...Varför, går då inte denne döde släkting direkt till mig????

Nä, att tjäna pengar på folks sorg..tycker jag inte om! Om man ska vara seriös..så tar man icke betalt..så det så!

Ja,det var bara min egen åsikt...alla tänker vi ju olika..och det måste man ju respektera!Halloween Owl

Grått och trist väder är det här idag...men snön låter nog vänta på sig..
Nu är det dags för en kopp kaffe...

Ha...det.....



2 kommentarer:

  1. Så här skrev du: naturligtvis så finns det andar...men jag vill kalla det en slags energi som "fladdrar" omkring...Det finns ju så många "dimisioner"
    Och så sa mediet också. =)
    Hon sa dessutom att dessa "energier" finns runt om oss fast parallellt, i andra dimensioner. Och om vi inte märker dem så blir de så "glada" när de följer med oss om vi går på seans. För där finns det någon som de kan prata genom. När vi nu inte är så mottagliga och inte uppfattar deras försök till kontakter. He he. Det finns nåt slag svar på allt - visst?

    SvaraRadera
  2. Sorry Lia ,jag tror ändå icke på medier...det "ditt" medie sa ,är ju bara vanlig vetenskap inom "parapsykologoi"och inget nytt alls det står att läsa i många böcker om just detta fenomen.."okulta" saker och parapsykologi...Men att en anhörig till mig ..tar kontakt via en främmande människa...nänä..det finns inte i min värld..däremot, om det är någon vi båda har känt..så då kanske .jag tror på det...fast vetskapen finns ju inom oss själva..eller hur?

    SvaraRadera