fredag 23 oktober 2009

Född med en rostig sked ..eller???

Vet ni, jag är nog född med en "rostig" sked i munnen..till skillnad ,mot de som är födda med en "siver"sked... Ja..allt kan tydligen hända mig..konstigt..??Var nere i min tvättstuga nyss...kom då på, att nu måste jag skura rent golvet där.

Sagt och gjort..Allt började så bra ,spolade golvet,började att torka,kom då på att nu måste Golvtrallen göras ren..(det är en ny i metall med piggar under) Tänkte inte på det ,just då...tog upp denne trall,för att göra rent,..och shit,shit,så jag skar mig,på undersidan av den...:( jäklar anamma,så jag blödde,,ni skulle bara se..huga då..det blev ganska djupt,kan jag lova... Oki då...jag rusade upp till min sambo..och bad honom att ta fram det som behövdes....Ja.."herre je" se Karlar???

Eftersom jag jobbar inom vården,så har jag alltid första hjälpen hemma...Gubben är bara för mycket (ibland)..Jag sa att ta fram grejerna NU...dra åt det du kan (blodet forsade) men ,men ,-sa han då ..du måste nog sy..."skitsnack -sa jag Dra bara åt hårt ,så "stillar" det sig!

Ja, till slut så gjorde han som jag sa*L* Men är det inte Typiskt mig???? Alltid ,så är det något "tokigt" som händer mig...Fattar "noll"

Därför, alla ni som är födda med en "silversked",i munnen var Glad!


9 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Oj då har du skurit dej eller?
    Bara du inte blöder ner tagentbordet.

    Men det går ju bra med pekfingervalsen också.
    i nödfall vill säga..
    Blåser på det onda.
    Kramkram.

    SvaraRadera
  2. Tack ,för det,Agath...men "tusan " så det gör ont...ha det så länge... kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Mary-L!
    Vilken otur du verkar ha?. Pekfingevalsen fungerar ju riktigt bra ser jag. Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mary-Louise!
    Hoppas du har det ordentligt lindat
    så du inte får en massa blod i sängen
    i natt,det vore inte bra,hur ska du klara
    av att arbeta på ditt jobb?
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Men alltså - det där ligger väl i släkten? Här i Sundsvall säger vi att vi "gjorde en Peter"

    Detta eftersom Peppe alltid lyckas göra sig illa på de mest omöjliga sätt. Du har alltså "gjort en Peter"
    Sådan grabb, sådan moster!

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Hur har du det med dina händer?
    Hoppas du inte behövde åka i väg
    till akuten,allt kan man ju inte
    fixa själv.
    Jag önskar dej en skön lördag
    och jag båser på det onda.
    Kramarom

    SvaraRadera
  7. Hej Starrt.Eyes..visst går det bra med "pekfingervalsen" hihi..men skit så ont det är fortfarande..ha det kram

    SvaraRadera
  8. Jodå Agath jag har lindat om fingret noga må du tro...nu på morgonen ,så gjorde jag om det..det såg inte så roligt ut ,kan jag lova..men det blir väl bättre hoppas jag... det är svårt att skriv bara...ha en skön söndag vi hörs...!

    SvaraRadera
  9. Lia...ja du ..nog har jag otur alltid,att jag har gjort en "Peter"??? det är väl snarare så att han har gjort en "moster" *skratt* lika ont idag som i fedags ..skit..men det läker väl ihop snart hoppas jag ..ha det gott vi hörs..!

    SvaraRadera