torsdag 15 oktober 2009

De sista äpplerna...


Nu ska jag ut och plocka upp de sista äpplerna,för denna gång:) Solen skiner och det är faktiskt varmt ute idag!


Men det är så svårt att komma igång,när jag har jobbat natten,jag sitter bara och "filurar" Imorgonkväll ska vi uppvakta min svärsom som fyller 40 år..

Ja idag så känns det lite bättre..inte så ont,menar jag! Tack vare att jag tog ut mina värktabletter från Apoteket...! de hjälper lite iallafall :)
Denna blomma har faktiskt blommat hela sommaren..visst är den fin?
nä..nu bara måste jag sätta igång här "phu"
Vet ni vad en "kärringknop är??? Jo..en kvinna som slår knut på sig själv...för att hinna med allt som ska göras...!
Ha...det..!


5 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja det ör ju den tiden och hänga ut alla kläder
    på vädring,ljuvligt inte sant.Men idag var jag
    nog lite för varmt klädd.
    Ja jag tycker varje årstid har sin tjusning*ler*
    Nej hon ringde inte jag tar det i ett inlägg här
    Jag önskar dej en skön Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Hej Mary-Louise!
    Ja jag goa vänner eller hur?
    Vi har fått snö inatt,men nu så regnar det
    så det är väldigt ostadigt väder.
    Ganska lugnt i träkronorna.
    Ha en bra handlardag.
    Jag önskar dej en skön Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Mary-Louise!
    Lite fel att det blev snö idag,särskilt när det
    närmar sig min sons födelsedag.
    Men nästan all snö är borta för det blev regn för
    hela slanten här.

    Jasså du gilla klimp,det gjorde min mamma också
    men inte jag,Jodå hon har ringt idag så jag ska komma till henne på Onsdag.Inte för att hon kan hjälpa mej med så mycket sa hon,men jag kunde få ett träningsprogram.
    Haha riktigt så mycket snö blev det nu inte.
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Du det ska vara en speciell klimp,gjord på en Mjölk/grädd redning med nedvispade ägg gulor , samt lite socker och salt sedan smaka av med bittermandelolja..sen in i kylen för att stelna till lite..underbart gott till köttsoppan! ha det..kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-L!
    Lite hit och lite dit. Vet du några propotioner? För i så fall är jag också intresserad av receptet på klimp. Min mamma gjorde det och den var så god. Hon är borta sedan många år nu.
    Kram

    SvaraRadera