torsdag 10 september 2009

Otursdag......:(

Computeroh.."shit" "sicken"Otursdag..ja,ni ska bara veta....!!!Det började med att jag skulle börja att jobba ,Kl:0800. någon annan hade ju börjat 07.00 trodde då i min enfald,att denna person hade börjat att ge medicin...men icke..!!! Fick rusa upp på andra våningen,fram med alla mediciner, fram med frukost ..några skulle visst tvätta (och det var inte lite heller)

Ja,vilket som ,så fick jag gå an som ett "jehu"..Skulle ta fram en lunchlåda till en boende,som han skulle ha med sig,(Jag hade gjort iordning den kvällen före) Vad hände om inte detta???? JAG TAPPADE DEN upp och ner över golvet..."järnspikar" fick raskt fixa något annat..sagt och gjort.

sedan ner till tvättstugan med en annan boende..(oh herre je) Fastnade med min tumme,(fråga mig inte hur!) i luckan på tvättmaskinen skar av min tummnagel rakt ner djupt ...blodet sprutade..oh nej....upp till personalrummet fick lov att !"lägga om tummen (gjorde Jäkla ont ,ska jag säga), sedan så stack jag mig på en metall sticka precis vid nagelbandet på ringfingret på andra handen ,ajajaj jakligt ont det med,,,nytt plåster där oxå!!!

Försökte att ta det lugnt och fint,fast blodet "forsade i mina ådror av ilska"" Nåväl...sedan så inträffade det den ena efter den andra "incidenten"

Skulle oxå ge en patient 200:- som han skulle ha med sig till sin dagliga verksamhet...och PLÖTSLIGT så var detta kuvert borta??? Men vad i H-vete är det frågan om ??? tänkte jag !
så jag involverade all personal i detta,men ingen kunde hitta pengarna...Jaha..-Tänkte jag..då får jag väl själv "stå" för detta då...gick och tog fram 200:-ur min egen börs..samtidigt så sa jag detta högt..så alla hörde...

Då plötsligt så kommer en tjej (boende) och säger att hon har hittat detta kuvert i sin Tvättkorg??? det var alldeles blött,ja,jag fattade då ingenting???HUR ,??i H.vete har det kommit dit ?-sa jag??? Vet inte -sa hon.och såg sådär "pillimarisk ut..Hmmm-sa jag bara..men var ändå glad att jag slapp lägga ut dessa pengar!

Ja, det där var bara lite av vad morgonen hade att "bjuda" mig..Det fortsatte över hela dagen ,det ena efter det andra tokiga inslag!

Tänkte ..Vad tur att jag har tagit ut en semesterdag imorgon...........Detta är bara för mycket...!

Men konstigt nog så trivs jag ändå på mitt jobb:)

"Dagens missöde kan bli Morgondagens roliga Historia"

"och man ska se det negativa...så possitvt som möjligt"

Ha....det... Goth








1 kommentar:

  1. Hej Mary-L!
    En riktig Tycko Brahe-dag kan man väl säga! Hur är det med tummen?
    Kram

    SvaraRadera