fredag 18 september 2009

Grönköping????? eller Härnösand??

ja.Tänk...hur det är med den nya tekniken???? Försöker förgäves komma fram till vår Vårdcentral.de har nyss slagit ihop tre centraler till en..Så nu är det nytt tele.nr: ??? ringer detta nummer..vad händer??? jo de säger att numret inte är "Uppdaterat" ringer då till 118118..de fattar inget??? får sedan ett hänvisningsnummer,till ett telefonbolag..för hjälp..Hmm...efter c:a sju olika nummer ,kom jag då fram till ett "sponsor" bolag i Stockholm.Då först så fick jag reda på att det var tekniska problem,här på vår vårdcentral..efter all renovering och nya nummer..

Ja detta är inte klokt!!! NoJag skulle ju bara få en tid på "Lab" för provtagning..men tänk,om det hade varit något allvarligt??
Kan tänka mig, alla de som har småbarn,och kommer inte fram idag,när barnen e.v. blivit sjuka..för hur kan man ha tid att då sitta i olika telefon köer i timmar???


Ja efter många om och men..så ringer de upp mig idag runt 12.25.


Man kan ju bli "galen" för mindre..eller hur? Crazy 1


Visst är det en "förunderlig" värld vi lever i!


Nåväl,jag får väl ta det med ro..*L*


" Självbehärskning,är att vara illa till mods,utan att det märks"


Ha...det... Computer









6 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja det där med sjukvården och att komma fram det är nog lite lika över hela linjen tror jag.Men jag minns för många år sedan det var när jag var med i U.Ö. däer jag bodde så kännde vår ordförande en dag sig väldoigt dålig,så han ringde och blev satt i telefonmkö,vilket resuklterade att medan han satt och väntade dog han,så när abulansen kom satt han fortfarende vid telefonen,usch jag ryser fortfarande när jag tänker på det.

    Nej faktiskt inte jag heller,men jag får
    nog ta ett kort på lövverket och bären lite närmare,men som jag sa till Susanne så finns
    den nog mer än en sort,det gör det ju bland
    andra växter,bland annat Budlejan...Men jag
    ska ta reda på det och kommer att säga tala
    om det för er.*ler*
    Influensasprutan menar du svininfluensan
    spruta eller är det någon ny på gång?Men det
    är väl bara en viss kategori som får den här
    sprutan,de som har dåligt hjärta bland annat.
    Och ni i vården måste ju hålla er friska.
    Jag har nog aldrig gillat de här influensasprutorna överhuvudtaget,men måste man
    så kan man väl inte streta emot.
    Jag önskar dej en fin Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Ja.jag menar "svin"sprutan..Nä jag gillar hellre inte dessa sprutor,men vad göra? Jag har ju även hjärtfel,fast inte så allvarligt (än) bra att du kollar upp Rönnbären det ska bli intressant att veta..Ha nu en fin helg vi hörs kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej Mary-Louise!
    Ja det är väl bara vissa som får den
    jag vill nog inte ha den för jag tror man blir mera sjuk,hur ska det sluta med alla dessa sprutor man har ingen motståndskraft alls,men har man hjärtfel ska man naturligtvis ta den och är inom vården.

    Jasså du har regn idag.Hoppas då nu när
    solen tittar fram att det kan torka upp
    så ni kan få en härlig helg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Ja.det hoppas jag med ,för det går ju lättare att jobba om solen skiner...*L* ja,jag är ju oxå lite "skeptisk" mot denna spruta..ha det fint nu i helgen ..vi hörs kram!

    SvaraRadera
  5. Hm...tror jag blir Tokig..nu när jag skulle skriva en kommentar till dig på din Blogg..Så Rullar hela sidan..upp och ner...Därför så skriver jag här.Jo..jag beundrar dig som är så duktig att ta promenader..:) jag är själv så dålig på det..Ha det gott.kram!

    SvaraRadera
  6. Godkväll Mary-Louise!
    Ja jag var ute en timme med det jag skrev till dej.Jo tack men jag fick det nästa när jag var hemma.Såg du vad duktig jag blivit med bokstäverna.*ler stort*Tack för du heja på mej.
    Jag önskar dej en fin Lördagskväll.
    Kramar.

    PS:Menar du att det är fel på min blogg?DS:

    SvaraRadera