fredag 25 september 2009

FREDAG hela dagen :)


TYget är dubbelvikt. 150cm.brett f¨år se nu vad jag ska göra av det,..*skratt' Kanskr drapperi jaja jag får tänka ut något...

Fredag,Kl: 08. 30 ska jobba ikväll...Här är det idag grått och regnigt usch..hoppas att det hinner torka upp till imorgon,eller iallafall till söndag..mitt ena barnbarn ska ju klippa gräset här ..och kratta löv. Raking Leaves




Var ner till IKEA häromdagen..för att bl.a. köpa en rund stor mörkbeige matta ...men "sorry" fanns icke ..Det är nu så att..när jag har fått något i huvudet..så ska jag bara ha det..:) Men tur i oturen..min äldsta dotter hade ju två sådana mattor...så hon kom hit med en igår kväll.:*L* -_Men du får bara LÅNA den -sa hon!




Visst -sa jag..och jag blev Jätteglad..Nu är sovrummet "stailat" och fint.. Svart och beige ..ja inte så tokigt alls ,må jag säga!
Jaha ..nu kom bilderna högst upp Hmm..?? Varför jag satt in ett kort på "styvmorsviol" är för att jag har aldrig sett den blomma så här sent.. synd bara att kortet blev så suddigt..:(
Ha ni alla en fin helg det ska jag ha...
"Livet" handlar inte om pengar,makt eller ära....Att få gå ut på sin tomt,på morgonen,andas in frisk luft och ta en kopp kaffe,...Det är den stora grejen med Livet..."




Nu till nästa "Projekt" Gardiner....håller på att klippa och sy. Sewing Machine .ska fortsätta nu i helgen när jag är ledig.. Jag har nämligen köpt tyg (på rea) det är en affär som ska lägga ner..Jätteläckert tyg ..(om jag får säga det själv..:) Men jag är inte riktigt säker på vart jag ska ha det...någonstans.. Tyget är kraftig bommull...vit botten och har tryck i svart och grått ..New York och frihets gudinnan..ja det är lite svårt att beskriva det.. men jag lovar att det är "läckert"..Ska försöka att sätta in ett kort här ..
Ha...det...














2 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja vi var ute en runda,men jag hade gått
    ett par km också innan,så då liksom kommer
    ryggen till sitt rätta läge,Får se hur det blir
    med promenaden idag,är så trött för jag blivit
    väckt så måmnga gånger.Sen är det svårt att
    somna om.Ja jag passade på när sambon var och handlade något,då sms:ade jag dej*ler*Ja även
    om du sett det sent så har vi så dålig täckning här.
    Jag har ingen inspiration alls idag.men hoppas det
    intre inverkar på min promenad.
    Jag önskar dej en fin Fredag.
    Kramar.

    PS:Friehtsgudinnan jo jag tackar jag*ler*DS:

    SvaraRadera
  2. Hej Mary-Louise!
    Ja det var väldigt tidigt du var uppe*ler*
    Själv känner jag mej glåmig för jag har sovit
    ryckviss och blivit väckt,inget kult alls.
    Nej jag tar det nätt,som du minns så gick jag 5 km när jag höll på som mest i förvåren,tänk så länge sen det var,nu går jag knappt hälften.
    Just nu tittar solen in ett ögonblick,men hoppas
    på en mera solig dag eller är det ett önsketänkande?
    Jag önskar dej en fin Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera