tisdag 15 december 2009

Tidig morgon..

Uppe med "tuppen"...kunde icke sova..så det var lika bra att stiga upp! har så mycket att göra denna dag.(när jag är ledig nu en dag)

Javisst kom det en hel del snö inatt:) faktiskt kul, det blev ljusare och vackrare ute..mer Julstämning liksom !
Sambons dotter med familj har nu åkt till Maimi blir borta en hel månad,Jag fick ett SMS igår på mobilen...de hade gift sig nere på Arlanda.. (inte en dag för tidigt) de har ju fem barn och har varit tillsammans i 15år..så det var roligt! :)

Fick oxå höra att mina Tjejer med sina familjer,åker iväg till CranCanaria den 23/12 blir borta i två veckor...det har ju varit så osäkert om de skulle komma iväg,men nu är det klart..!
Så vi blir helt Solo här...Både på ont och på gott :)

Själv ,
så gillar jag Julen..vill INTE åka bort alls..Jag vill ha det här mysiga runt omkring mig !
Nu ska jag ta mig en kopp Kaffe..och sedan bädda rent ,tvätta m.m....
Ha ..det fint idag!
HM...från det sagda till det gjorda kan sträckan vara lång...!

13 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja var den inte bra,ja idag är
    det sjukgymnasten igen,det gör
    så ont när hon trycker under foten
    men efteråt när hon masserat lite så
    känns det skönare.
    Hur mycket detta kommer att hjälpa får vi väl
    se när hon behandlat mej sista gången.
    Här är lika grått som vanligt.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    PS:Min tupp var sen idag.DS:

    SvaraRadera
  2. Hej på,dig! Här snöar det så OTROLIGT just nu,vi har fått skottat tre gånger:)..men vaddå? det är ju VINTER ..eller hur? ha det fint kram::

    SvaraRadera
  3. Hej Mary-Louise!
    Ja riktigt så mycket snö har vi inte fått än.
    Men det ska ju vara snö nu,så det är den rätta
    tiden.Jag var ute och tittade men det har inte
    kommit mer snö sen vi kom hem för sambons fötter
    syns därute.Men nån cm har det nog kommit.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. HIHI har din sambo "lämnat" sina Fötter ute då?...nä..skämt åsido..ni får säkert mer snö vart det lider eller hur? Ha det fint nu sov gott kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Doran!

    Solsemester låter lockande men på julen vill jag vara hemma.

    Romantiskt - Gifta sig och åka direkt på bröllopsresa.Vi har inte varit iväg på någon fast det gått över 9 år ;-).

    Nattkram / Suss

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Ja det är många som åker iväg vid jul
    jagb har heller inte förstått det för
    jag tycker julen och nyåret ska man
    fira med familjen,men vi är ju så olika.
    Romantiken vill jag nog ha till våren.
    Nej inte fötterna bara fotavtrycken
    men idag har det blåst,och nu så kommer det
    något litet uppifrån.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Mary-Louise!
    Jag älskar julmat jag också men jag gillar inte detta
    in ot från kylskåpet det var det jag menade.Så jag
    har trappat ner på julmaten just därför.Och är vi bara 2 så går det inte åt mycket.
    Ja alla är vi väl lite olika det var så roligt att klä granen lille julafton.Så det är väl det som sitter i...men ett par år har det hänt att den inte blivit klädd förrän julafton,men till Kalle Ankas fira jul har den blir klädd.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Nej eftersom jag sovit så dåligt pga ryggen
    har inte fått komma till ro,så idag blir en
    seg dag.Ja det var kallt,vi har inte hälften men
    sen har ni högre luft däruppe så kylan märks väl inte riktigt så ändå.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Tack för det Agath , nu ska jag ut på midag med jobbet :) ha det gott kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Mary-L!
    Själv gillar jag inte tidiga mornar. Dagen blir så lång och jag har ibland svårt att få tiden att gå. Blir dessutom så trött på eftermiddagen, att då sova bort en eller ett par timmar är inte så roligt. Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Förresten, varför måste man skriva koden hos dig men inte hos Agath?? Varför kan man inte göra så att man slipper att skriva under kommentaren så som man kan göra på Passagen?
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Hej Starry ,vet ej varför det är så!!Det går säkert att fixa till ,men jag kan ju inte så det får vara ..ha det bra ändå kram! det :)

    SvaraRadera
  13. Ja, det var bara en undring! Ha de gott! Önskar dig en trevlig 4:de advent.
    Kram

    SvaraRadera