tisdag 29 december 2009

Gott Slut..

Hej igen..:) idag är jag ledig,men börjar imorgon igen....så detta år så får jag fira NyårsAfton, med "godingarna" på jobbet :)

Var ner på sta`n för att handla lite,åh.."herreje "så mycket folk det var,,fick köra runt länge, innan jag hittade en parkeringsplats..Jag skulle bara köpa lite Hygien artiklar m.m. jag hittade en parkering till slut i varuhustes garage,men trångt var det..fast utan "skryt" så är jag en "fena" på att parkera *skratt' ChauffeurNåväl...gick runt och "strosade" på sta`n..det är ju REA överallt..hittade två Jättesnygga tröjor för mindre än halva priset ..nöjd men mitt köp ,så var det dags för att handla lite mat..och godis till Mozart (hunden):)

Köpte även en present till min Sambo Rogers dotter som hade gift sig i "smyg" nera på Arlanda innan de "drog" till USA ..och en present till min svåger som fyller år på Nyårs Afton! Så var det klart...Tänk att enligt min uppfattning,så fixar aldrig "gubbarna" sånt här????utan det ligger på oss kvinnor ,visst är det märkligt...jo nog finns det undantag..men de är sälsynta (tror jag)

Fick mail från min äldsta dotter De har det gott där nere på Gran Canarias sydligaste uddeTropical Island.varmt och skönt god mat m.m. Hon hör alltid av sig till mig ,,men den yngre Tjejen, har lite svårt för det..:) Ja,det är skönt att höra att allt är ok med dem iallafall!

Det blir nog en lite Chock för dem när de kommer hem...nästan ingen snö här när de for,och bara -2gr nu är det över en meter,snö och -20 gr här :)..ja, kontrasten blir stor!

Tänk ändå,så fort tiden går.oj det är knappt man hinner med.nyss Jul snart Nyår.På Lörad är jag ledig igen då vill alla mina "Tomtar" tillbaka till sin låda (har de sagt) så, det är bäst att lyda dem,annars aså kan de ställa till med elände för mig *fniss*!

Ha det fint dessa årets sista dagar.....

"Även en lite stjärna lyser i mörkret"






9 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja alldeles för fort tycker jag.
    Ja nu är det inte många dagar kvar av
    detta året,Jobbar du eller är du ledig
    nu vid nyår?
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    PS:Det är väl gott att det finns mejl så
    din dotter kunde nå dej.PS:

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar hela Nyårshelgen är ledig på Lördag och söndag..2/1-3/1..jobbar även hela nästa vecka,sen blir det lugnara :) ha det gott kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Mary-Louise!
    Ja jag tror nog det var en aning för tidigt.
    Men undrar om de inte ett år hade det på
    min födelsedag,men är inte hundrta % säker.
    Ja en saffransbulle hade varit fint.
    Kramar.

    PS:Ja någon måste ju jobba,och nu när dina
    barn ändå inte är hemma så gick dej ju bra
    sambon din är väl van han också?DS:

    SvaraRadera
  4. Visst är han van Agath:) Jag jobbar ju TRE skift..så han blir myckat ensam ibland..men det är bara bra -säger han *skratt* ha en skön kväll kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    En halvtimme innan min klocka skräller här
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Och hoppas det inte är för halt när
    du ska iväg till ditt jobb i morgon
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  6. Tack min vän...du är för go.. Godnatt på dig Agath..kram !

    SvaraRadera
  7. Hej syrran. Jag är ledig nu. I 11 dagar...så det vore väl konstigt om jag inte skulle kunna ta mig till dig under tiden.
    Lars har precis sålt min bil, så jag blir utan i några dagar, innan vi hittat en ny. På lördag ska jag jobba några timmar och göra årsbokslutet på jobbet. Sen ska Lars meka med bilen, men köper vi en ny bil till mig ganska snabbt så är ju det inget problem. I annat fall, kanske jag kan titta upp efter trettonda´n?
    Gott Nytt År så länge!

    SvaraRadera