tisdag 8 december 2009

Grått och åter grått....

Hu "sicket" väder...bara grått och regnigt! Man kan bli less för mindre..:(Och så ska det visst hålla på, i minst en vecka till!

Jaja, man ska inte lägga ner Energi på sånt som man inte kan "rå" över..!
Här "fluera" förkylningar runt om kring hela tiden..Jag åker runt som en "skottspole" för att hjälpa ungarna ,med att hämta dem på dagis resp,skola,när nu deras föräldrar är förkylda!

Hoppas bara att jag inte blir förkyld igen! imorgonnatt, så jobbar jag ,då är min "lilla!" ledighet över, sen jobb från fredag till och med måndagkväll..och så rullar det på!

jag blir nog tvingad ,att fara och lägga mig i ett solarium,för att få lite värme och energi..japp så får det bli!:) att sola i solarium ,är faktiskt ganska skönt ,för kroppen, man måste ju ha lite ljus för att må gott,så det är ett bra kompliment, nu när solen "Lyser" med sin frånvaro !

Men just nu så är det kaffe som gäller,ett par koppar ,så att man piggnar till:)

Tänk på att.....När man sätter sig ner och njuter av ingenting...så kan det kännas som allra bäst!

Ha...det...!

9 kommentarer:

  1. Hej Doran!

    Vilken tur dina barn har som har dig som ställer upp. Vore guld värt få lite hjälp med barnen när man själv är sjuk.

    Hur jobbar du i jul? Ledig hoppas jag,tycker du jobbat alla storhelger.

    Solarium vore skönt.Lite värme och ljusterapi.
    Själv sitter jag med hårtoning i.Kämpar mot det förargliga gråa;-).

    Ha en fin,skön dag!

    Kram från oss.

    PS.Har mailat.Kom det fram? Mailen lite "knasig".

    SvaraRadera
  2. Hej Mary-Louise!
    Ja att jag skulle se så fel på längden
    eller vad det heter...För en timme gör
    ju väldigt mycket,för med reklam och
    film blev den 2,54 lång alltså nästan
    3 timmar så den sa det inte gick att
    få in den...men får se när reklamenen
    är borta hur lång den är då för en timme
    gör ju stor skillnad.
    Ja vi får väl hoppas att jag kan den om
    ett tag.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Jo naturligtvis så jobbar jag hela Julhelgen och även I Nyår (som vanligt) Jodå mailen kom fram :) vi hörs ha det gott kram!

    SvaraRadera
  4. Agath vår dvd recorder har "Pajat" garantin hade ju gått ut oxå--:( så är det med det...skit! ha det gott kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Här ser ut som solen vill spricka upp,
    men man vet ju aldrig,den lkan ämdra
    sig som häromdagen.
    Ja det tar ett par dagar för mej att få min
    medicin för de har den aldrig hemma.De har
    bara de biigaste mediciner.Men de kan jag
    inte äta.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    PS:Något fel gör vi när vi ska ha in den
    på skiva,nu försvann filmerna innan,så
    jag undrar om inte DVD:n är för avancerat
    eller kanske sönder någonstans det ger sig.DS:

    SvaraRadera
  6. Hihi ja du ser "teknikens "under..eller hur??

    SvaraRadera
  7. Jaså, du hörde att jag inget julkort vill ha =)
    Varförvarför skulle jag ha det? jag skickar ju inga själv!
    Ser fram emot presenten =D

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Ja en och annan vits slinker det med.Jag
    tyckte själv de var bra.

    Ja du teknikens under den kommer jag nog aldrig att förstå mej på.

    Det gör så ont när hon behandlar med händerna
    under foten,men sen så känns det ganska skönt,
    när hon tar med värmen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Ja jag kan förstå det Agath..det brukar göra ont hos sjukgymnasten ..för att seda kännas skönt :) ha en fin dag (trots skit vädret) Kram!

    SvaraRadera