fredag 15 januari 2010

Små nära ting.....

Kan någon texten på hela denna sång..????

Det går genom livet en förunderlig "fläkt"
En sjukdom som allmänt benämnes med "jäkt"..
Du tycker din värld är så sliten och grå..
vad är det du söker vad hoppas du på..
Om aldrig man unnar sig rast eller ro..
kan ingenting växa och inget gro..
Man ska inte söka så rolöst omkring...
utan lära sig älska "små nära ting"

Ja något sådant var det ..men det är inte hela texten...kan hända att jag har blandat ihop radera lite :)
Det är iallafall i dagens läge mycket "tänkvärda ord..

6 kommentarer:

  1. Hej Mary-Louise!
    Ja rimfrosten har hållit i ganska länge
    nu,rimfrost är väldigt vacker det lyser
    upp mer än lampor i träden inte sant?
    Ha det så bra idag.
    Kramar.

    PS:Jag ska leta och se om jag kan finna den DS:

    SvaraRadera
  2. Hej Mary-L
    Jag läste din efterlysning och sökte på nätet och hittade en sång som Ture Nerman skrivit,
    titta på min blogg. Jag kan inte lägga in den på din blogg så du kan hämta den på min. Hoppas att det är den du söker.
    Kamkram

    SvaraRadera
  3. Hallo på dig Agath..Jag fick texten av "Starry" :) viist är det fint med all rimfrost..fast ovanligt att den sitter i så länge ..ha det fint kramar

    SvaraRadera
  4. Tack "Starry" jag har kollat :) kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Doran!

    Nu har jag skaffat en till blogg.

    Trevlig Söndagskväll!

    Kramar / Suss

    SvaraRadera
  6. Hej Fuschia...vad heter din nya blogg..??

    SvaraRadera