fredag 19 februari 2010

Åh store TID...

Naturligtvis,så blev det en till tur till Vetrinären..Såret hade spruckit upp....mozart fick sövas igen..nu har han ett stort tryckbandage över såret och en JÄTTE stor tratt över huvudet större än den första.. vi får sitta på golvet och ge honom mat samt vatten,han har även nu fått penicilin..ja det är som att ha en liten Baby..!
På tisdag till veckan så ska Vetrinären ta bort tryckbandaget,men tratten ska vara på i Hela tio dagar...oj så olycklig han är.(och vi med) det är passning hela tiden...tyvärr så jobbar jag hela helgen,så 2Gubben" får vara på pass själv..ja ,inte är det lätt när djuren blir opererad inte..hujeda mig!

Jag hinner inte vara inne här så mycket som jag skulle vilja nu dessa dagar...men det blir ju bättre framöver till dess ..ha det gott!
Vet ni vad en "Kärringknop" är???
JO..det är en Kvinna, som slår knut på sig själv,för att hinna med ALLT som måste göras .....! :)

5 kommentarer:

  1. Så jättejobbigt det är när djur mår dåligt,de kan ju inta tala om hur de mår,men man märker på dem. Hoppas Mozart piggar på sig snart igen nu.

    Maken undrar vad du har för slags hund (jag sagt han är stor,lurvig och söt). Vi har funderingar åt samma håll,för främst Jockes skull,men även våran. Allt skulle bli lugnare.

    Kanske du kan maila info när du får tid?

    Puss & Kram / Suss

    SvaraRadera
  2. Hej Mary-Louise!
    Jag var inne här igår och skulle skriva en kommentar men som vanligt blev jag avbruten.

    Vad är det som gjort att såret har gåt upp
    för inte kan väl Mozart komma åt det har han inte en tratt över huvudet?
    Jag hoppas det fåer läka ifred nu.
    Jag önskar dej en trevlig Söndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Fuschia...Mozart är en bandras av En stor svat/vit Collie Pappan) Mamman äe en vit jättefin Samoed eller det kanske heter ASamojed.. Men han var så olycklig när alla tikar löpte här efter varandra han blev sååå stressad ,så detta var på Vetrinärens inråden...Ha det gott Mozart blir nu sakta bättre :)...

    SvaraRadera
  4. Hallo Agath de råkade ha "punkterat en åder hos honom .så därför blev det ett Läckage som måste sys ..ha det gott så länge kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Så Mozart är en Samojedhund,Molly vi
    hade innan min lile son var född det
    var en Grönländsk Samojedhund till hälften
    nu minns jag inte andra hälften var men hon hade blivit ganska stor som fullvuxen...

    Jasså det var det som hade hänt.Hoppas att
    Mozart få vara kry nu.

    Här har kylan minskat till -6 grader
    och solen skiner fint på snön.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera