söndag 7 mars 2010

Första Söndagen i Mars...

Ja, så har första veckan gått ..(i Mars)..vi har haft rätt så fina dagar nu ett tag . Det känns att det är på väg åt "rätt" håll mot våren menar jag! :)

Ungarna har sportlov här nu ...så vädret är faktiskt nådigt mot dem!Tur är väl det,så alla trötta föräldrar får lite vila.!
Det är konstigt, så otroligt mycket aktivitet barn behöver nu för tiden?? men jag har gjort mitt ..så jag tänker inte lägga ner någon energi på att tänka på det nu!

Ska strax fara till jobbet....jobbar varannan helg..men är ändå glad att jag har ett jobb att gå till!

Konstigt ändå?? sen jag köpte min nya kamera ,så har jag knappt tid att fota något,måste skärpa mig nu! Jag är ju ofta inne på Farmville (Face book) och spela med mina barnbarn..faktiskt ganska kul..jaja lite barnsligt kanske ..men vaddå? att vara vuxen är ju att alltid vara lte grann av ett barn också ,så det så!

Hu så fort tiden rinner iväg ...får "dra" nu ....ha...det..!

Barn är den där "Nålen" i ändan som Vuxna behöver.....

So Long..:)

8 kommentarer:

  1. Du.Man är inte vuxen förrän man vågar vara barnslig.

    Ja,alla dessa aktiviteter...Ibland undrar jag om det inte är en prestigesak/tävling mellan föräldrarna. Typ,ju mer aktiviteter ens barn har desto bättre förälder är man fast barnet kanske hellre skulle vilja stanna hemma och slappa eller leka med kompisar?

    Trevlig vecka!

    Kram från oss / Suss

    SvaraRadera
  2. Ja,vet du...det tror jag med att det är..(en tävling mellan föräldrer alltså) helt sjukt tycker jag! ..Ha det fint denna vecka kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Håller också med. Har en bekant vars barn ska får göra vad h*n inte fick. Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Mary-Louise!
    Jag trodde du hade gått i Ide,men så speklen har
    fångat dej,vad då barnsligt,jag har ett spel för 3 åringa kom igen nu va. haha
    Kramarom

    SvaraRadera
  5. Ja, nu ska jag skärpa till mig ha det gott kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Nej de gör ju inte det,samma he-te 12 gånger om året och har man restskatt så kan det bli 13,då menar jag vanliga räkningar inte det där lilla extra man köper och så.
    Ja det är det samma här att kylan vill inte släppa taget än för nätterna är fortfarande kalla.så denna vintern har varit lång och den är inte slut ännu.Ja värk är jobbigt,hoppas du kan sova gott om natten ändå.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Mary-Louise!
    Du lyser med din frånvaro
    hur har du det egentligen?
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Ja,jag tycker det var fel att ha Let´s Dance
    som omslag,.det hade varit bättre det visat henne som sjöng och skrivit sånger ur Let´s Dance i stället.Men då hade kanske ingen köpt 2 pkt Becel....Ja där ser du inte bara jag som går
    på nitar,hur var det för ungefär 1 år sedan så gick Nikks på honskulle köpa Agatha Cristies Poirot,så tog hon i fel rad så hon fick en sexskiva hem tror jag det var så det var ju ett snäpp värre förstås...Jag gick ju på en gång det var dansbands de sjöng på TV:n det lät så bra men inte var det den låten jag ville ha.

    Nej det är inte alls kul jag har legat och snurrat,här börjar väl snön ge med sig,jag hoppas det inte kommer mer nu för nu vill jag ha vår.Nej inte ämn men den kommer väl.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera